počet produktů: 0
cena: 0,00 CZK
kontaktní formulář
chci zaslat dotaz
zajímají Vás motivy spíše veteráni, nebo military
military
238/357 (67%)
veteráni
120/357 (34%)
trička,zbraně a ostatní
Inzerce zdarma
Obchody

Srovnání cen ušetřím.cz
NajduZboží.cz
Polepy-potisky
nejnovější produkty
420,00 CZK
410,00 CZK
390,00 CZK
390,00 CZK
Webhosting-domeny.info Najdete nás i na MALL.CZ

Tričko Citroën 2CV - takytrika.cz, velikost XL, barva potisku červená

Tričko Citroën 2CV - takytrika.cz
60% (72 hodnocení)
katalogové číslo: TSM143
výrobce:Sing deSign
cena bez DPH:264,46 CZK
cena vč. DPH:320,00 CZK
Skladem
320,00 CZK
vložit do košíku
ks
popis
obrázky
parametry
soubory a odkazy
diskuze

Kvalitní bavlněné tričko s krátkým rukávem, potisk Citroen 2CV  - Kachna

 

Citroën 2CV, lidově zvaný Kachna, Kačena nebo Kachnička (Duck, canette, podle jeho měkkého odpružení, se kterým se vůz při jízdě na nerovnostech nakláněl ze strany na stranu ) či slimák bylo malé francouzské auto produkované ve Francii značkou Citroën v letech 1948 - 1990.

Ameriku „postavil na kola“ Ford T, Velkou Británii Mini, západní Německo VW Brouk, východní Německo Trabant, Itálii Fiat 500 a ve Francie tuto práci odvedl Citroën 2CV. První funkční prototypy v počtu 250 kusů byly vyrobeny v roce 1939. Většina z nich však byla zničena, aby se nedostala do rukou Němcům po okupaci Francie. Tyto vozy byly osazeny malým motorem o objemu 375 cm³. Dochovaly se jen 4 exempláře.

Původní požadavek zněl, aby vozidlo převezlo 4 venkovany v dřevácích se slamáky na hlavě a pytel brambor přes zorané pole na trh rychlosti 60 km/h aniž by se rozbilo jen jedno jediné vejce v ošatce. Sériově vyráběný Citroën 2CV byl veřejně představen na autosalónu v Paříži roku 1948. O vůz byl obrovský zájem, zájemci na něj museli čekat až 2 roky. Od roku 1952 se vozy začaly vyvážet, nejprve do Nizozemska. Do roku 1968 bylo prodáno 2 a půl milionu kusů. O nadčasové koncepci svědčí skutečnost, že zásadnější změnou prošel model až v sedmdesátých letech 20. století. V roce 1951 se objevila užitková verze Furgonette.

O tom, že vozidlo bylo levné, svědčila celá řada drobností. Rychloměr byl původně pod jedním rohem čelního skla a současně sloužil i k ovládání stěračů. Až od roku 1961 se přesunul a stěrače získaly své vlastní elektromotory. V tomto roce se také objevil palivoměr. Do té doby ke zjištění sloužila měřící tyčinka.

Jak začínala poválečná Francie prosperovat, ukázala se akutní potřeba zdokonalení a vylepšení tohoto malého auta. Proto se 2CV postupně zdokonalil do modelu Ami, a do Dyane, která měla 2CV nahradit. V obou těchto modelech byl použit stejný dvouválcový vzduchem chlazený motor typu boxer.

Celkově bylo vyrobeno přes 5 milionů kusů. Oficiálně byla výroba ukončena v roce 1990..

 

(zdroj Wikipedia)

Citroën 2CV
Citroën 2CV
Citroën 2CV
Citroën 2CV
Diskuze je prázdná.
přidat příspěvek do diskuze